måndag 15 augusti 2011

En upplyst despot / Tusen kaffepauser / Använd mig



Det är någonting terapeutiskt i ord som går lodrätt och vågrätt. Koldioxidförgiftning. Om man bara andas syresätts man för "Andning syftar till den process där högre organismer inhämtar syrgas (O2) och avger koldioxid (CO2) till omvärldens luft eller vatten, vilket sker med hjälp av ett speciellt andningsorgan (lungorna). Utan lungor skulle endast kroppens allra mest ytliga celler kunna försörjas med syrgas och avge koldioxid" (Andningen). Nu överlever jag. Ni förstår inte hur svårt det varit. Jag måste ha mening, annars blir jag förvirrad. Och jag avskyr förvirringen.
En ful skiss för en sämre framtid. Ett vettigt tidsfördriv. Tills att syftet blir tydligare.

Mitt sinne är så ostimmulerat, ovetande, oengagerat och oroligt. Jag känner mig oanvänd och outbildad. Jag vill bildas, jag vill läsa och skriva igen. Och inte räkna allt för mycket. Så att ni kan använda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar