måndag 23 maj 2011

Heart and Soul



Jag flydde staden och blev nostalgisk. Jag la mig i gräset och somnade till fågelsång. När kvällen kom läste jag gamla svenska damtidningar från 80-talet. Jag beundrade den vackra Lady Di. Alla kvinnor beskrevs nämligen utifrån sitt utseende. Eleganta och vackra var de hela bunten. Ladi Di var tydligen blyg och försynt. Tror att det var menat som en komplimang.
Jag läste om en 19-årig kvinna som varit tillsammans med Roman Polanski och sen gjort slut. Om man nog studerade åldersangivelserna framkom det att hon var 19 när hon gjorde slut med den 46-åriga Polanski och tydligen hade de träffats när hon var 14. Artikeln slutade med en liten sammanfattning: Nu var hon tydligen trött på att vara Polanskis leksak, men hon kunde ändå se tillbaka med åren (observera pluralformen!) med Polanski som ett fint minne.
Jaså minsann tänkte jag. Tydligen var pedofili något vackert på 80-talet. Jag är född på 80-talet. Låten där uppe är endast 4 år äldre än jag.
Gosh Im old!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar